هفته‌ای بزرگ برای اپل

oxinads.com

هر چند که نتایج سودآوری اپل، دوشنبه هفته گذشته اعلام شده است، اما تمام نگاه‌ها به چهارشنبه گذشته است. اپل طی فراخوانی، اعلام کرده است ...

که تولید جدید خود را معرفی می‌کند. این پدیده گویا قرار است همانند آیپاد و آیفون، بزرگ، غیرقابل انتظار و از نسل فردا باشد. این هفته برای سهام اپل در بازار بورس، اتفاق خوشایندی روی خواهد داد و سهام این شرکت با مسیر شیبداری صعود خواهد کرد.

به‌گزارش رویترز، هنوز اطلاعی از این‌که این دستگاه چیست، منتشر نشده است و این دستگاه با انتظارات کاربران می‌تواند کاملا متفاوت باشد. اما برخی از صاحبان سرمایه معتقدند این‌بار اپل نمی‌تواند همانند آیفون و آیپاد، بازار را تحت کنترل کامل خود در آورد.

برایان مارشال، تحلیل‌گر موسسه برادپوینت امتک معتقد است: «اگر قرار باشد اپل محصولی را طراحی کند، آن محصول مسلما بهترین طراحی محصولات بازار را خواهد داشت. و اگر جور دیگری فکر کنیم، قطعا اشتباه است.»

بیشتر تحلیلگران احتمال حضور تبلت اپل را تا انتهای سال2010 منفی می‌دانند،‌اما فروشندگان عمده، تلاش دارند قیمت‌های انبار اپل را پایین بیاورند و این نشان می‌دهد که اپل برای خود وظیفه‌ای تعیین کرده است؛ دریافت پول از مشتری برای دستگاهی که نه تلفن همراه است و نه لپ‌تاپ. ‌ ‌

شایعه شده است که این دستگاه قرار است همه کار بکند و همه‌جا بشود آن‌را برد. این دستگاه قرار است فاصله بین کتابخوان‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه را پر کند. همچنین خبرهایی به ‌بیرون درز کرده است مبنی بر این‌که ناشران مجلات و کتاب‌ها با اپل به توافق رسیده‌اند و در حال تولید محتوا برای دستگاه جدید این شرکت هستند. ‌ ‌

جیمز کوردول، تحلیل‌گر موسسه آتلانتیک ایکوایتس معتقد است: «اپل به‌ دنبال ماجرایی طولانی و بالقوه است. باید منتظر ماند و دید آیا برای اولین‌بار می‌توانند یک موج بزرگ و پیوسته ایجاد کنند یا خیر.»

بر اساس محدوده قیمت تبلت‌های امروزی، در صورتی که تبلت اپل بیشتر به 1هزار دلار نزدیک باشد تا 600دلار، تشویق کردن کاربران برای تهیه این دستگاه دشوار خواهد بود. طبق شایعاتی که مطرح شده است، اپل این دستگاه را با سیستم اینترنت وایرلس قراردادی با ورایزن عرضه خواهد کرد که کمی از قیمت نهایی محصول می‌کاهد. تحلیلگران معتقدند اپل در سال نخست عرضه تبلت خود، بین 2 تا 5میلیون دستگاه به فروش خواهد رسانید.

شانن کراس، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی کراس اعلام کرد: «در صورتی که تبلت اپل با قیمت 700دلار به فروش برسد، می‌تواند تا 1دلار به ارزش هر سهم این شرکت اضافه کند و بین 8/2تا 5/3میلیارد دلار سود عاید این شرکت کند.» 

 

http://comyas.blogfa.com/post-375.aspx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد